Aktív mami - Hordozós fitnessz - Szingerné Prikrill Barbarával

Kezdőlap / Tartalmak / Közösség / Hordoz - Lak / Aktív mami – Hordozós fitnessz – Szingerné Prikrill Barbarával
Aktív mami hordozós fitness
BabaTrend: Mutasd be kérlek néhány szóban hordozós fitness órákat!
Szingerné Prikrill Barbara: Az Aktívmami Hordozós Fitness egy speciálisan anyukáknak kialakított alakformáló mozgásrendszer, amely legnagyobb előnye, hogy mind várandósan, mind a megfelelő eszközzel a testre rögzített babával biztonsággal végezhető. Már a bemelegítés is egyedi, miközben a mama átmozgatja az izmait, a baba is jól szórakozik. Az óra egészét, vagy nagy részét állva végezzük. Ezalatt változatos gyakorlatokkal, különleges gyakorlatblokkokkal találkozhatsz, miközben a babád az élő súlyod. Ahogy nő, úgy növekszik fokozatosan, de folyamatosan a terhelés. Céljai: – alakformálás – tartásjavítás – problémás részek erősítése – biztonságos súlycsökkentés – a szülés előtti kondíció, fittségi állapot visszaszerzése – szülés utáni regeneráció
BabaTrend: Szülés után mennyi idő elteletével javasolt először részt venni az órán?
SZPB: Spontán szülés után 6.héttől, császárnál 12. héttől, de minden esetben orvos engedélyével kezdjük meg a mozgást. Várandósan is részt vehetünk az órákon, itt szintén 12. héttől orvos beleegyezésével várjuk az anyukákat.
BabaTrend: Milyen hosszúak az órák?
SZPB: A foglalkozások egy órásak. Ezt megelőzi a hordozó eszközök felvétele és ellenőrzése, mint hordozási tanácsadó szakképzett segítséget tudok ebben nyújtani. Az órát egy átmozgató bemelegítéssel kezdjük. A babák nagy része már itt elszundít az anya közelsége és ringató mozgása végett. Ezután jön az igazi anya idő, már csak a mozgásra és a jó kedvre kell koncentrálni, na meg a koreográfiára, ami észrevétlenül eltereli a figyelmet az izommunkáról. 30 perc után már be is kapcsol az intenzív zsírégetés is, 50 perc alatt a babák is kipihenik magukat. A végén a nyújtásnál már a legtöbb baba ébredezik.
BabaTrend: Kell-e hordozós tapasztalat, tehát hogy az anyuka egyébként is hordozzon? SZPB: Mivel hordozási tanácsadóként is jelen vagyok az órákon, ezért rendelkezem saját eszközparkkal is. Sokan azért választják az Aktívmami Hordozós Fitness óráit, mert magukon tudhatják a babájukat, így nem kell figyelni, hogy merre járkál. Attól függetlenül, hogy otthon hordoznak-e, szívesen kiprobálják ezt az óra típust.
BabaTrend: Milyen típusú horodzó javasolt? Kell-e vinni saját hordozót?
SZPB: Mindig a helyes testtartást biztosító, anatómilag megfelelő, térdhajlattól térdhajlatig támasztó hordozót válasszuk. Rugalmas kendőben sajnos nem tudunk részt venni az órán, mert folyamatosan lazul mozgás hatására. Alkalmas lehet a Szövött kendő szimmetrikus kötéssekkel, és megerősített háti kötéssekkel. Illetve olyan mei taiok és csatos hordozók, amelyek méretben jók és megfelelnek az elvárásoknak. Ezt minden óra előtt ellenőrzőm, ha nincs megfelelő eszköz akkor biztosítom az óra erejéig. Karikás kendőben, és onbuban sem tudunk az órán részt venni.
BabaTrend: Milyen hatással van a babákra a fitnessz óra? Előfordul, hogy elalszanak? SZPB: Szerencsére a legtöbb babát már a bemelegítés elringatja, így egy órát tud pihenni, amíg anyának is van egy kis én ideje.
BabaTrend: Szükséges-e a babák alvási ill. evési ritmusát az óra időpontjához igazítani? SZPB: Érdemes megvárni az altatás idejét az órával, természetesen, ha előtte alszik el akkor sincs semmi baj, elnézelődnek a babák, vagy ha nagyon unatkozik, biztosítunk játékokat számára. Szoptatott és tápszeres babákat is érdemes óra után mellre tenni illetve megitatni, főleg nyáron, amikor jobban összeizzadunk. Sokan szoktak kérdezni, hogy óra előtt megettessék-e a babákat, ezt abszolút az anyuka kompetenciája eldönteni. Ha nem bukos a baba akkor nyugodtan, egyrészt mert nem telítődik annyira a mell, másrészt a baba sem fog megéhezni óra alatt. Ennél még fontosabb a megfelelő melltartó kivalasztása, erre is érdemes odafigyelni.
BabaTrend: Milyen típusú zenére lehet számítani?
SZPB: Emlékszem még az első órára, amin még Dunakeszin vettünk részt Ábellel. 3 hónapos lehetett, egész idáig csak gyerekdalok, mondókák körül forgott az életünk, de persze azóta is. Amikor viszont megszólalt a ‘felnőtt’ zene, megijedtem, hogy mit fog szólni hozzá. Hangos is, diszkós is, de aztán Ábelt nem zavarta hamar elaludt és én is mozoghattam egy kicsit. Azóta is nagyon hálás vagyok ennek az egy órának, amikor nem CD, mesekönyv vagy mondóka szól, hanem “rendes” zene. Szóval aerobik zenei mixekre készülnek a koreográfiák, amely tempója 126-128 Bpm között mozog.
BabaTrend: Van e “felső korhatár”, hiszen sok hordoznak nagyobb babákat is?
SZPB: Abszolút nincsen. Ez mindig az anyuka döntése illetve a babák. Előfordul, hogy nagyobb babák már nem alszanak el délelőtt, és inkább játszanak, ezzel sincs gond, így is látogatható az óra. Anyukák részről pedig amíg bírja. Én pl. még hordozom Ábelt, ha nagyokat sétálunk és elfárad, viszont órára már nem teszem fel, mivel 16 kiló, szóval az is megterhelő számomra, hogy lépkedjek, így az órát sem tudom vele tartani. Hozzá teszem, 2 éves koráig – 15 kilóig bírtam, azért erre a teljesítményre büszke vagyok. Ugye az Aktívmamiban az is a lényeg, hogy a plusz súly, amivel dolgozunk, az maga a babánk, így aztán hozzá kell erősődnünk. Nagyon fontos tévhit az anyukák körében, hogy ha fáj a derekuk, akkor nem emelnek. Pedig ugye ez nem életszerű, etető székbe, kádba, autós ülésben be kell tennünk, ezeket nem tudjuk elkerülni. Sokkal fontosabb lenne a ‘hogyan’-ra koncentrálni. Egyenes háttal, térdből, odafigyelve magunkra emelni. Ezekre az órán is nagy hangsúlyt fektetünk.